PABOSNZ-islam-in-Nederland0001

Methode Levensbeschouwing

Inhoud:

  • Hoofdstuk 1: De islam als levensvisie
  1. Leerdoelen bij hoofdstuk 1
  2. De manieren waarop de islam omgaat met levensvragen
  3. Moslims beleven de islam in verschillende contexten
  4. Beeldvorming over de islam in Nederland
  5. Samenvatting van hoofdstuk 1
  • Hoofdstuk 2: De islam als godsdienstige leefwijze
  1. Leerdoelen bij hoofdstuk 2
  2. De contrastervaringen van Mohammed
  3. De symbolische taal van de islam
  4. Samenvatting van hoofdstuk 2
  • Hoofdstuk 3: Beeldvorming over moslims en de islam
  1. Leerdoelen bij hoofdstuk 3
  2. De rol van vooroordelen in beeldvorming
  3. Beeldvorming over de islam
  4. Beeldvorming en stijlen in de islamitische traditie
  5. Samenvatting van hoofdstuk 3
  • Hoofdstuk 4: Leven vanuit de islam in de Nederlandse samenleving
  1. Leerdoelen bij hoofdstuk 4
  2. Kenmerken van ‘multicultureel’ Nederland
  3. Contrastervaringen van moslims in Nederland
  4. De contrastervaringen van de achterstand van moslima’s in Nederland
  5. Samenvatting van hoofdstuk 4
  • Hoofdstuk 5: Opvoeding van moslimkinderen in Nederland
  1. Leerdoelen bij hoofdstuk 5
  2. De opvoeding en vorming tot moslim
  3. Stijlen in de opvoeding van moslimkinderen
  4. Samenvatting van hoofdstuk 5
  • Hoofdstuk 6: Omgaan met de islam op basisscholen in Nederland
  1. Leerdoelen van hoofdstuk 6
  2. Stijlen waarmee Nederlandse basisscholen omgaan met de islam
  3. levensbeschouwelijk onderwijs op pluriforme basisscholen
  4. Samenvatting van hoofdstuk 6
  5. Om verder te lezen … Aanbevolen literatuur

Verkrijgbaar bij Uitgeverij Damon, Budel

ISBN 90-5573-343-1